Palautukset

Palautusoikeus

Kuluttajalla on kuluttajasuojalain 15§:n mukainen oikeus peruuttaa tilaus 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Tuotteen tulee olla käyttämätön alkuperäisessä pakkauksessa. Käytetyn tuotteen palautusarvo määritellään tapauskohtaisesti, mutta se ei voi ylittää 70% uuden tuotteen arvosta.

 

Kuinka palautat tilaamasi tuotteen:

Asiakaspalautuksesta ei tarvitse erikseen ilmoittaa meille.

    1. Pakkaa tuote asianmukaisesti samaan pakettiin jossa se saapui, ja samoilla pehmusteilla.

    2. On äärimmäisen tärkeää että täytät lähetyksen mukana saamasi palautuslomakkeen huolellisesti. Tämä löytyy lähetteen kääntöpuolelta.

      Voit tehdä myös vapaamuotoisen palautuslähetteen jos alkuperäinen lähete ei ole tallessa enään. Vapaamuotoisessa lähetteessä tulisi olla nimesi, yhteystietosi, osoitteesi, palautuksen syy, sekä miten toivot meidän käsittelevän palautuksen (tuotevaihto, rahojen palautus, jne.). Jos palautus saapuu meille ilman oleellisia tietoja joita tarvitsemme käsittelyä varten niin palautuksen käsittely hidastuu huomattavasti. Rahojen palautusta varten suosittelemme myös lisäämään tilinumerosi mukaan!

    3. Mene lähimpään Postin palvelupisteeseen, ilmoita että haluat tehdä asiakaspalautuksen ja käytä Postin palautusnumeroamme 608511. Näin sinulle ei aiheudu mitään toimituskuluja palautuksesta. Emme hae Postiin lähetettyjä noutopaketteja, Matkahuollolla lähetettyjä paketteja emmekä lunasta postiennakkopaketteja. 

      Halutessasi voit myös palauttaa verkkokaupasta ostamasi tuotteen suoraan myymäläämme.

Palautettava pakkaus tulee olla virheetön eikä itse tuotteen myyntipakkaukseen saa teipata tai kirjoittaa mitään. Joten kun esim palautat kypärän, pakkaa kypärälaatikko esim. meiltä tulleeseen pakkauslaatikkoon sillä kypärälaatikko on myyntipakkaus eikä siihen saa teipata mitään.

Jos palautat esim farkut, voit palauttaa ne vaikka muovipussissa ja teipata muovipussi kiinni. Tuotteen myyntipakkaukseen ei saa merkitä mitään.


Palautuksen käsittely: varastomme käsittelee palautuksen mahdollisimman nopeasti sen saatuamme. Kun tuote on palautettu meille palautuskäytäntöjen mukaisesti, niin yleensä saamme palautuksen käsiteltyä muutamassa päivässä. Postin asiakaspalautuksessa kestää yleensä 3-4 arkipäivää toimittaa paketti meille, 1-2 päivää menee palautuksen käsittelyssä ja maksutavasta riippuen voi kestää 3-5 arkipäivää että palautus näkyy tililläsi.

 

 

Reklamaatio ja takuu

Eurobiker Oy toimittamissa tuotteissa on valmistajan antama takuu. Pääsääntöisesti tuotteilla on ainakin yhden vuoden takuu. Paketin mukana saamasi lähete toimii takuutodistuksena. Reklamaatio- ja takuuasioiden nopeuttamiseksi ota aina ensin yhteys asiakaspalveluumme puhelimitse 09 565 6040 tai sähköpostilla

 

Tuotteiden toimittaminen takuuseen:

Takuuvaihdettavat/korjattavat tuotteet voidaan toimittaa suoraan myymäläämme, vaikka ne olisi ostettu verkkokaupastamme. Samoin myymälästä ostetut tuotteet voidaan toimittaa takuuseen mistä vain Suomesta Postin asiakaspalautuksen avulla.

Kun lähetät tuotteen takuuseen, jos sinulla ei ole verkkokaupan lähetettä, niin muistathan kirjoittaa vapaamuotoisen lapun jossa annat omat yhteystietosi sekä selitteen tuotteesta löytyvästä viasta mahdollisimman yksityiskohtaisesti. Paketoi tuote huolellisesti ja vie se lähimpään postiisi.

Muista käyttää palautusnumeroamme 608511 niin toimitus on sinulle ilmainen. Jos lähetät paketin ilman palautusnumeroa pakettia ei toimiteta suoraan meille ja me emme pysty noutamaan lähetystä. Kun tuote saapuu meille niin korjaamme vian mahdollisimman pian.

Yleensä takuuprosessissa kestää 1-2 viikkoa. Joissain tapauksissa tuote tarvitsee lähettää maahantuojalle korjattavaksi, joka voi pidentää takuukäsittelyn aikoja. Meiltä voi aina tarvittaessa kysyä lisätietoja takuutapausten edistymisestä sekä siitä miten erilaisten tuotteiden ja vikojen kanssa toimitaan sähköpostitse tai puhelimitse.