Usein Kysytyt Kysymykset
Varusteiden valinta, käyttö & sovitus
K: Tuotekuvassa kypärässä on tumma visiiri, tuleeko se kypärän mukana?
V: Kypärät toimitetaan aina kirkkaalla visiirillä ellei tuotetekstissä erikseen mainita, että toinen visiiri tulee mukana.
K: Mitkä ovat tärkeimmät ajovarusteet aloittelevalle motoristille?
V: Ehdottomasti kaikki, eli kypärä, takki, housut, hanskat ja kengät. Jokainen varuste suojaa eri osaa kehostasi. Kypärä on ainoa tieliikennelaissa pakolliseksi asetettu varuste, mutta me suosittelemme turvaamaan koko kehosi laadukkailla ajovarusteilla.
K: Haluan pestä ajovarusteeni, kuinka teen sen oikein säilyttäen takuun?
V: Suosittelemme lukemaan ensin valmistajan tarjoamat ohjeet esimerkiksi pesulapusta. Meillä on myös yleisiä ohjeita täällä!
K: Kuinka usein ajovarusteita tulisi uusia?
V: Tämä riippuu pitkälti ajovarusteiden nykyisestä kunnosta, sekä siitä kuinka paljon niitä on käytetty. Tekstiilivarusteet harvoin huononevat jos saumat ja pintakangas pysyy kunnossa, mutta niiden sisäiset suojat voivat ajan kanssa kovettua, tai myös alkaa murenemaan. Tällöin ne kannattaa vaihtaa välittömästi uusiin. Sama pätee nahkavarusteissa. Kypärää kannattaa päivitellä valmistajan suositusten mukaan, joka on yleensä noin 5-7 vuotta. Jos kaadut tai tiputat kypärän niin se kannattaa käytänössä aina uusia sillä kypäriä ei ole suunniteltu kuin ottamaan yhden ison iskun vastaan.
K: Mikä on hinta-laatusuhteeltaan paras vaihtoehto aloittelijalle?
V: Suosittelemme ottamaan meihin yhteyttä ja kysymään! Me mielellämme kuulemme tarpeesi, ja tarjoamme laadukkaita vaihtoehtoja jotka sopivat juuri sinulle.
K: Onko teillä saatavilla ajovarusteita plus-kokoisille motoristeille?
V: On! Ja itseasiassa paljonkin. Esimerkiksi SWEEP-tuotemerkiltä perusmitat menevät usein 6XL asti, ja siitäkin isommille motoristeille löytyy D-mitallisia varusteita. Tervetuloa sovittelemaan!
Huolto ja korjaus
K: Tarjoatteko huolto- tai korjauspalveluja ajovarusteille?
V: Tarjoamme! Me tarjoamme niin meiltä kuin myös muualta ostettujen ajovarusteiden korjauspalveluita. Lisää tietoa saat ottamalla yhteyttä ja esittämällä tarpeesi.
K: Voitteko korjata rikkoutuneen kypärän visiirin?
V: Emme voi, jos visiiri ottaa kolhun tai sen kiinnitys hajoaa niin se on pakko vaihtaa uuteen. Visiirit ovat kaikissa meidän kypärissä helposti vaihdettavia, ja meiltä löytyy kattava valikoima uusia visiireitä moneen kypärämalliin. Visiirit löydät täältä.
Takuu
K: Tarjoatteko takuuta ajovarusteille?
V: Tarjoamme! Takuuaika vaihtelee tuotteen valmistajan ja tyypin mukaan. Lisää tietoa löydät tuotetakuu sivuilta.
K: Ostamassani tuotteessani on ongelma, mitä teen?
V: Ota meihin yhteyttä pikimmiten! Kauppiaana me autamme sinua meiltä ostettujen tuotteiden takuuasioiden kanssa.
Maksutavat & palautukset
K: Käykö sama lahjakortti verkkokaupassa ja myymälässä?
V: Valitettavasti ei toistaiseksi käy suoraan, mutta ole yhteydessä meihin niin muutamme saamasi lahjakortin toisentyyppiseksi!
K: Mitä maksutapoja liikkeessänne hyväksytään?
V: Hyväksymme kaikki yleisimmät maksutavat kuten korttimaksut ja mobiilimaksut Google & Apple Pay:n kautta. Tämän lisäksi tarjoamme vaihtoehtoja laskulla maksamiselle esimerkiksi Klarnan ja Paytrailin kautta. Lisää tietoa maksutavoista löytää täältä.
K: Mikä on palautuskäytäntönne, jos varusteeni eivät sovi?
V: Kaikissa tilauksissamme on 14-päivän vaihto- ja palautusoikeus. Lue lisää palautuskäytännöistä täältä.
K: Tarjoatteko osamaksumahdollisuutta kalliimmille varusteille?
V: Tarjoamme esimerkiksi Klarnan osamaksuvaihtoehdot.