Usein Kysytyt Kysymykset
Verkkokaupasta tilaaminen
K: Miksi tilaustani ei ole lähetetty?
V: Saamme valtaosan verkkokaupan tilauksista pakattua saman tai seuraavan päivän aikana. Posti ja Matkahuolto noutaa meiltä arkisin päivittäin lähetykset noin kello 15-16 maissa. Jos haluat että tilauksesi lähtee saman päivän aikana niin tee tilauksesi viimeistään kello 13, ja se todennäköisesti tilausruuhkasta riippuen ehtii toimitukseen samana päivänä.
K: Voinko lisätä tuotteen tilaukseen tai muokata tilausta jälkikäteen?
V: Tämä on tapauskohtaisesti mahdollista riippuen siitä onko tilausta ehditty vielä pakata. Ota meihin yhteyttä ja katsotaan mitä saadaan tehtyä!
K: Haluan peruuttaa tilaukseni kokonaan, miten toimin?
V: Jos tilausta ei olla vielä ehditty pakata ja noutaa toimituskumppanin toimesta niin tilaus on mahdollista peruuttaa, ota meihin yhteyttä pikimmiten! Jos paketti on ehtinyt lähteä kuriirin kyytiin, niin tässä tapauksessa tulee toimia meidän palautuskäytäntöjen mukaisesti.
K: Haluan reklamoida tuotteesta, sain eri tuotteen mitä tilasin tai tuote puuttuu tilauksestani, miten toimin?
V: Olemme pahoillamme siitä jos tuotteessa tai toimituksessa oli ongelma. Me olemme aidosti asiakkaan puolella ja kanssamotoristeina haluamme varmistua siitä että tilaamasi tuotteet toimii odotetusti. Jos tuotteessasi on takuunalainen ongelma, niin ota meihin yhteyttä ja laitetaan asia kuntoon.
Jos tilauksestasi puuttui tuote tai tuotteita, tarkista ensin toimituksen mukana tullut lähetelappunen. Lähetteeseen on kirjattu "JT" kohtaan jos tuote on jäänyt jälkitoimitukseen, sekä yleensä myös arvioitu toimitusaika. Jos arvioitu toimitusaika puuttuu, niin otathan meihin yhteyttä.
Jos tilauksestasi silti puuttuu tuotteita, jotka olisi lähetteen mukaan pitänyt tulla niin tarkista ensin koko paketti huolellisesti sekä pehmusteet. Pienet osat voivat helposti hukkua paketoinnin sekaan. Mikäli tuotetta ei löydy, niin ota meihin pikimmiten yhteyttä ja selvitetään asia.
Palautukset
K: Mikä on palautuskäytäntönne, jos tilaamani tuotteet eivät olekkaan sopivat?
V: Kaikissa tilauksissamme on 14-päivän vaihto- ja palautusoikeus. Lue lisää palautuskäytännöistä täältä.
K: Mitä tuotteiden palauttaminen maksaa minulle?
V: Tuotteiden palautus ei maksa sinulle mitään jos käytät Postin asiakaspalautusta (palautustunnus 608511). Huomioithan että palautustunnuksen käyttäminen vaatii Postin palvelupisteessä asioimista. Meillä ei toistaiseksi ole muita palautustapoja. Muista aina pyytää kuitti ja seurantanumero asiakaspalautuksesta. Ilman seurantatunnusta me emme voi tehdä mitään jos paketti häviää matkan aikana.
K: Tilasin laskulla tai osamaksulla, pitääkö minun maksaa lasku jos palautan tuotteet?
V: Ei tarvitse, mutta muista aina ilmoittaa palautuksesta laskuttajalle! Me hyvitämme laskun/osamaksun summan suoraan laskutuskumppanille kun palautus on käsitelty jolloin lasku hyvitetään tililtäsi.
K: Milloin saan rahani takaisin palautetusta tilauksesta?
V: Kun tuote on palautettu meille palautuskäytäntöjen mukaisesti, niin yleensä saamme palautuksen käsiteltyä muutamassa päivässä. Postin asiakaspalautuksessa kestää yleensä 3-4 arkipäivää palauttaa paketti meille, 1-2 päivää menee palautuksen käsittelyssä ja maksutavasta riippuen voi kestää 3-5 arkipäivää että palautus näkyy tililläsi.
Varusteiden valinta, käyttö & sovitus
K: Tuotekuvassa kypärässä on tumma visiiri, tuleeko se kypärän mukana?
V: Kypärät toimitetaan aina kirkkaalla visiirillä ellei tuotetekstissä erikseen mainita, että toinen visiiri tulee mukana.
K: Mitkä ovat tärkeimmät ajovarusteet aloittelevalle motoristille?
V: Ehdottomasti kaikki, eli kypärä, takki, housut, hanskat ja kengät. Jokainen varuste suojaa eri osaa kehostasi. Kypärä on ainoa tieliikennelaissa pakolliseksi asetettu varuste, mutta me suosittelemme turvaamaan koko kehosi laadukkailla ajovarusteilla.
K: Haluan pestä ajovarusteeni, kuinka teen sen oikein säilyttäen takuun?
V: Suosittelemme lukemaan ensin valmistajan tarjoamat ohjeet esimerkiksi pesulapusta. Meillä on myös yleisiä ohjeita täällä!
K: Kuinka usein ajovarusteita tulisi uusia?
V: Tämä riippuu pitkälti ajovarusteiden nykyisestä kunnosta, sekä siitä kuinka paljon niitä on käytetty. Tekstiilivarusteet harvoin huononevat jos saumat ja pintakangas pysyy kunnossa, mutta niiden sisäiset suojat voivat ajan kanssa kovettua, tai myös alkaa murenemaan. Tällöin ne kannattaa vaihtaa välittömästi uusiin. Sama pätee nahkavarusteissa. Kypärää kannattaa päivitellä valmistajan suositusten mukaan, joka on yleensä noin 5-7 vuotta. Jos kaadut tai tiputat kypärän niin se kannattaa käytännössä aina uusia sillä kypäriä ei ole suunniteltu kuin ottamaan yhden ison iskun vastaan.
K: Mikä on hinta-laatusuhteeltaan paras vaihtoehto aloittelijalle?
V: Suosittelemme ottamaan meihin yhteyttä ja kysymään! Me mielellämme kuulemme tarpeesi, ja tarjoamme laadukkaita vaihtoehtoja jotka sopivat juuri sinulle.
K: Onko teillä saatavilla ajovarusteita plus-kokoisille motoristeille?
V: On! Ja itseasiassa paljonkin. Esimerkiksi SWEEP-tuotemerkiltä perusmitat menevät usein 6XL asti, ja siitäkin isommille motoristeille löytyy D-mitallisia varusteita. Tervetuloa sovittelemaan!
Huolto ja korjaus
K: Tarjoatteko huolto- tai korjauspalveluja ajovarusteille?
V: Tarjoamme! Me tarjoamme niin meiltä kuin myös muualta ostettujen ajovarusteiden korjauspalveluita. Lisää tietoa saat ottamalla yhteyttä ja esittämällä tarpeesi.
K: Voitteko korjata rikkoutuneen kypärän visiirin?
V: Emme voi, jos visiiri ottaa kolhun tai sen kiinnitys hajoaa niin se on pakko vaihtaa uuteen. Visiirit ovat kaikissa meidän kypärissä helposti vaihdettavia, ja meiltä löytyy kattava valikoima uusia visiireitä moneen kypärämalliin. Visiirit löydät täältä.
Takuu
K: Tarjoatteko takuuta ajovarusteille?
V: Tarjoamme! Takuuaika vaihtelee tuotteen valmistajan ja tyypin mukaan. Lisää tietoa löydät tuotetakuu sivuilta.
K: Ostamassani tuotteessani on ongelma, mitä teen?
V: Ota meihin yhteyttä pikimmiten! Kauppiaana me autamme sinua meiltä ostettujen tuotteiden takuuasioiden kanssa.
Maksutavat
K: Käykö sama lahjakortti verkkokaupassa ja myymälässä?
V: Valitettavasti ei toistaiseksi käy suoraan, mutta ole yhteydessä meihin niin muutamme saamasi lahjakortin toisentyyppiseksi!
K: Mitä maksutapoja myymälässänne hyväksytään?
V: Hyväksymme myymälässä kaikki yleisimmät maksutavat kuten korttimaksut (credit ja debit), myös lähimaksuina. Myymälässämme voit tämän lisäksi maksaa myös käteisellä sekä AMEX-korteilla. Tarjoamme myymälässämme myös mahdollisuuden SVEA-osamaksuun, sekä mahdollisuuden käyttää verkkokauppamme maksutapoja (kuten Klarna-osamaksua) siten että tilaus tehdään verkkokaupan kautta myymälässämme, ja saat tuotteet suoraan mukaasi.
K: Mitä maksutapoja verkkokaupassanne hyväksytään?
V: Hyväksymme kaikki yleisimmät maksutavat kuten korttimaksut ja mobiilimaksut Google & Apple Pay:n kautta. Tämän lisäksi tarjoamme vaihtoehtoja laskulla maksamiselle esimerkiksi Klarnan ja Paytrailin kautta. Lisää tietoa maksutavoista löytää täältä.
K: Tarjoatteko osamaksumahdollisuutta?
V: Kyllä! Tarjoamme esimerkiksi Klarnan osamaksuvaihtoehdot.